Tuesday, January 22, 2008

Då var det dags igen...






Då var återigen ett lov slut och det var dags att återgå till skolans slit och släp. Rätt skön skoldag idag dock, Claes dök oväntat upp på .NETen och indeken verkar bli en rätt skön kurs. Är ju iofs en "gå runt med kostym, slips å portfölj" kurs. Men vafan, hellre det än en "jag är arg på din bror och jag sätter ditt betyg så du får ett hellvete" kurs;) Ska nog gå bra det här också, ännu en ny kurs imorrn. Grafik och Interaktionsprogrammering, självklart är den omgjort tills i år så man får se hur den ser ut.


^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Hockey i söndags, det var faktiskt riktigt skoj. Trodde det skulle bli ännu en tråkig match med krampaktigt spel men så var inte fallet, var ju inte tokröjj och inte så tokbra spel men Almtuna fick inte låna pucken mycket, sånt är bra. Hoppas målskyttet kan lossna lite bara nu när äntligen försvaret gjorde sitt jobb igen.

Börjar bli riktigt spännande på värvningsfronten nu, inte långt kvar tills "fönstret" stänger och ännu har man inte hört nåt från if:s håll. Hoppas på nåt riktigt guldkorn, kanske nåt ingen tänkt på tillochmed;)


Ser fram emot fredagen, av flera anledningar. Man får komma hem igen och sen är det match mot kennys hjältar. kenny jönsson då, inte våran Kenny. Ser ut att kunna bli fullsatt, Norra är sedan några dagar slutsålt och det kan bli ett jävla drag. Hoppas det äntligen kan släppa lös lite, både på isen och på läktaren. Vore skoj om även östra kunde hänga på. Ska inte tippa nå resultat men jag tror på en riktigt bra match.


^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^

Är ju bara jag "hemma" denna veckan, även Johan har dragit ner till Österrike, om än bara för en vecka. Men allt känns det lite tomt med en fyra för sig själv. Brukar aldrig bli så mycket mat när man är själv, nån enkel pasta eller nåt annat som går på minimal tid med minimal disk. Men när jag var på ICA idag kände jag verkligen inte nåt sånt så köpte hem lite kyckling. Kycklingfilé, vitlökskroketter och Whiskysås blev dagens måltid. Sjukt gott vill jag lova, synd bara att ingen fick smaka:P Lovade Jessica att hon skulle få smaka så jag får väl laga det igen nån dag när jag är med henne, det ser jag fram emot:)

Dagens bästa
2. Indek
3. Claes
4. Mat


Dagens sämsta
1. Dåliga undanflykter för lathet
2. Schemakrockar


Dagens banger
Daniel Meisels (vem ska jag nu öla med på bussen?)

No comments: