Thursday, January 17, 2008

Kein alkohol ist auch keine lösung!




Tenta idag, gick väl sådär om vi ska vara positiva. Eftersom kursen jag hade tenta i har utgått har de inte orkat göra någon tenta för oss, utan vi fick göra den fyra svåraste talen på den större, lite mer avancerade kursen som de som är specialinriktade läser. Totalt ovettigt, som så mycket annat på den här skolan. Hoppas verkligen GRIPEN och .NETen blir två undantag, eller ja. Egenltigen vet jag redan det, de är vettiga, frågan är mer till vilken grad de har lyckats med ett relevant upplägg.





^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^





Efter tentan beslutade jag och Axel oss för att dricka öl, blev en Irländsk Pub, riktigt bra ställe, brukar vara där lite då och då när man bara vill dricka öl och softa lite. Precis efter vi käkat upp vår mat där dök även Alexander upp. Lite mer öl och sen var det dags att dra vidare.


Akkurat eller Allhuset var våra alternaiv, Alexander var inte så sugen på allhuset så blev Akkurat. Väl där blev det först att föröska övertyga vakten att jag var jag, har en bild från 2002 på mitt körkort och ser helt annorlunda ut där och 10 år yngre:P Men det var inge problem, herr ordningsvakt gillade bara att driva med mig;) Dock var Akkurat ingen höjdare, för fullt och vi ville ha sittplats så vi drog ner för gatan i jakt på lämplig Pub och tillslut fastnade vi för MEST Bar & Kök.





Ungefär 5 i 12 börjar det sjungas vid ett bord en bit bort, varpå vi kommer fram till att Alexander ju fyller år om 5 minter, något både jag och Axel helt missat. Axel informerar tjejerna vid närmaste bordet och sen är det dags för oss att sjunga, vackert, nästan så man börjar gråta;)


Sen blev det nattbuss och hemma vid 2. Orkar inte göra varma mackor, men fan vad gott det vore.





^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^






Mycket snack om värvningar på forumet nu, vet inte riktigt vad man ska säga, man har väl vissa tankar funderingar osv. Men jag tänker inte blanda mig i det där, ytterst sällan jag skriver om nå "rykten", jag säger som Skalman, "Jag tror bara det jag vet".

Ganska intressant är även vilka motståndare vi får i kvalet. Innan säsongen sa jag att vi skulle få möta Kaffepaketen från karlstad i kvalet. Det får jag väl ta tillbaka nu kanske tyvär, jag tror nämligen att färjestad och frölunda skulle vara de optimala motsåndarna i ett kval, framförallt de förstnämda. Tror inte Jönsson och Co skulle palla trycket där nere. Hursomhelst, så här ser mitt tips på elitserien ut nu, lär ju bli helt fel nu bara för att jag skriver ner det;)


1. HV 71
2. MODO Hockey
3. Färjestads BK
4. Timrå IK
5. Frölunda HC
6. Linköpings HC
7. Brynäs IF
8. Luleå HF
9. Djurgårdens IF
10.Södertälje SK
11.Skellefteå AIK
12.Mora IK

Orkar inte motivera det just nu, men det är en tabell iallfall:P

Fast när det gäller kvalserien är det bara en sak som gäller, Leksand ska vara på första platsen när serien är slut. Finns inget annat...

^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^

Project PA verkar fått nytt liv förresten, mycket trevligt. Får se hur det går, men det lär gå bra med tanke på vilka som står bakom det:)

Dagens bästa
2. Project PA
3. Axel
4. Alexander
5. Öl

Dagens sämsta
1. Peter Fusk (ks) och hans tentalathet
2. Cpp tenta
3. Att halka in på att tänka i rim om och om igen

Grattis Alexander!

3 comments:

Anonymous said...

Som jag sa innan ES börja, det blir ¤ora & skansen.

Daniel said...

Ich hab es immer wieder versucht.
Kein Alkohol ist auch keine Lösung!
Es würde gehen, doch es geht nicht gut......

Anonymous said...

glöm inte indek kursen, tror den blir rätt nice