Tuesday, January 15, 2008

Nytt år och massa saker

Nytt år och nu är man åter i Stockholm, vilket innebär att jag inte längre har så mycket skoj för mig hela tiden att det inte blir av att blogga. Jul och nyår kan sammanfattas med två ord, Sjukt skoj!. Det räcker så, ni får tro på vad jag säger...


^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^



Det mesta i mitt liv har nog varit det på sista tiden, jävligt bra. Sånt som släpar efter för att man varit jvligt lat börjar sakta försvinna, tråkiga anklagelser utan grund har verkat bortblåsta. Riktigt trevligt med andra ord. Tills igår, måndag morgon. Missförstå mig inte, det mesta är fortfarande hur bra som helst.

Men ett otrevligt brev damp ner i lådan i morse, det enda positiva med det var väl att det inte var ett hotbrev. Aldrig kul med hot, men det var inte så långt ifrån. Det var just de dära anklagelserna utan grund som jag trodde var borta då jag inte hört något om dem på snart ett år. Men icke, nu ska ärendet tas upp och tjo hå, vem vet hur det går, förhoppningsvis bra då vi är oskyldiga men i värsta fall får man lov att tänka om hur och när man blir klar med allt här i fjollträsk och kan flytta hem. Jävligt tråkigt känns det, tog liksom musten ur en. Typiskt obra när man har tenta tisdag onsdag denna veckan. Blev ju inte mycket plugg idag kan jag säga och det hade jag verkligen behövt.
Blir till att kämpa vidare, jag SKA vara klar med det mesta här i stockholm innan sommare, det ska ingen jävla idiot med maktbegär kunna sätta stopp för. Trött på falska anklagelser och skit, en annan sak vore det om man gjort något. Extra spännande när man aldrig ens fått prata med personen som kommer med anklagelserna, förmodligen aldrig varit närmare dåren än 5 meter. Trött var ordet...


^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Det är vid såna här tillfällen man verkligen längtar hem, bort från all skit. Inte för att jag kommer från snällaste staden direkt, Tre? mord eller liknande under jul/nyår är väl inte direkt trevligt, men jag har aldrig kännt mig rädd i Borlänge, aldrig varit orolig för att någon ska jävlas och försöka sätta dit en för något. Klart det finns idioter där med, men finns mindre oärligt slödder som mer än gärna sätter dit folk men är för fega för att konfrontera personerna i fråga. Och då menar jag inte på ett våldsamt sätt utan bara sätta sig ner och föra en normal diskussion. Nej, förstår inte hur vissa har kommit till den position de har kommit, något är allvarligt fel och tanken på hur saker fungerar är skrämmande. Jag vill blir klar med allt så jag får komma hem, skaffa mig ett bra jobb, ett hus och ha det allmänt bra. Tiden då jag tyckte att det kunde vara vettigt att gå i skolan är nog förbi. Jag ångrar inte att jag går i skola för man behöver tyvär på ett papper att man kan saker idag. Hade jag varit hemma och läst böker och övat praktiskt på saker hade jag förmodligen varit mycket bättre lämpad för att utföra de arbetsuppgifter jag kommer ha när jag börjar jobba, men jag hade inte fått jobb. Utbildning är bra, det är ofta nödvändigt, men jag hoppas så innerligt att någon utifrån kunde komma in och ändra på saker i strukturen för det är galet, riktigt galet...
^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^
Jag börjar sakna hockeyn riktigt mycket, var iofs inte länge sen jag var på match, med tifojobb innan. Men det har inte hunnits med så mycket i år. Vill att det ska bli roligare matcher snart också, kan inte vara kul att spela hockey när man möter oskarshamn för tredje gången för säsongen. Vill träffa folket runtomkring mer, festa, måla, you name it...
Bästa
2. Kalla
3. Idrottsgalan
4. Bror
Sämsta
1. Allt jävla skit...
Dagens Ture Sventon
Daniel Meisels


1 comment:

Daniel said...

Jag är ganska duktig:)