Friday, February 1, 2008

Tandkrämen tog slut

Jag vet att man kan köpa ny i affären och har så redan gjort, riktigt så korkad är jag inte;)

Poängen är att den verklign tog slut, helt plötsligt. Jag vet inte om jag brukar ha konstig tandkräm men i vanliga fall brukar man efter att man tycker att den är slut kunna trycka ur en hel del till. Men så var inte fallet, utan helt plötsligt i morse när jag skulle borsta tänderna ploppade det till i tandkrämstuben och ut kom restrande tandkräm, med en ände som såg ut som om den vore avsågad och i tuben fanns inget kvar, faschinerande, måhända är jag lite knäpp men det är iofs inget jag inte redan visste;)


^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^


Har varit en förhållandevis händelsefattig vecka i skolan, var dock där 09-20 idag, där höjdpunkten var två timmars utlägg om hur dåliga argument och lättmotbevisade många kvacksalvare är. Hysterigt roligt, synd bara att inte någon på föreläsningen tillhörde någon skum tro, typ scientologerna. Hade varit så galet roligt att höra argumenten.

I övrigt har det mest varit lite skumma uppgifter, ska skriva lite om en film jag aldrig hört talas om och en bok jag aldrig hört talas om tills nästa vecka. Blir spännande att ens hitta vad det är för bok.


^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^~^



Veckans stora ämne har som så många andra veckor varit Hockey. Som ingen kan ha missat börjades veckan med att vi värvade Ric Jackman, riktigt stort i min mening. En back som kan göra precis hur mycket som helst för Leksand. Han är riktigt bra, stort att få hit honom. Extra roligt då han är gammal Pittsburgh spelare, det NHL lag som alltid varit favoriten där på andra sidan pölen, även om det inte direkt är nå stora känslor man har för laget. Finns bara Leksand, det spelar ingen roll att det är en helt annan liga, den känslan går inte att få till nåt annat lag.

På onsdagen var det sedan dags för match mot malmoe, blev riktigt skoj på O'Learys Götgatan, massor av Leksingar fulla källaren, även Gösta förärade oss med sin närvaro. Å inte nog med det, vinst blev det också. Så skönt och så jävla viktigt känns det som. Det lag vi har nu är riktigt bra, Belfour i mål går från klarhet till klarhet och spelet i övrigt blir bättre och bättre även det.

Match mot bajen imorrn hemma i Ejendals, skoj med match. Hoppas verkligen man slipper bråk, så trött på allt sånt just nu. Blir nog bra drag iaf, verkar bli några bussar med bajare som åker dit, hoppas även det dyker upp riktigt bra sångvilligt folk på norra så vi kan visa dem vart skåpet ska stå, är trots allt bara en av säsongens segaste matcher för oss Leksingar, men hemmaplan är alltid hemmaplan.

För att sammafatta lite transfers så tycker jag faktiskt Leksand gjort några av de bättre värvningarna sett till alla Svenska lag. Malmö har värvar helt ok spelare, bättre än många elitserielag men jag tror att båda våra sista värvningar håller betydligt högra klass än deras båda kanadensare. De roligast värvningarna har dock bajen stått för, tre spelare som lagt av varav en Japansk målvakt som helt ärligt aldrig varit spciellt bra. I min mening borde bajen inte få registrera fler spelare förän skulderna är betalda. Finns inte pengarna är det väl så även om spelarna är billiga. Mora gjorde en youtubevärvning, internet har alltså nu även letat sig in på jan simons kontor, lite roligt. Men känns ungefär som om ett Allsvenskt fotbollslag skulle värva någon som är grym på att jonglera med bollen men inte kan nåt mer, lite överdrivet men känns ungefär så. För att sätta fyra attribut på lillasysters värvning skulle jag tro på följande, bollbegåvning, lat, för liten, divig. Utan att ha någon dirkt säker information.
Luleå förbättrar sitt lag en aning, frågan är hur mycket, svårt att säga. Är jämnt där nere i träsket. Skelefteå börjar med en tveksam värvning av en slovak men avslutar med Mäenpää som jag tror kan vara riktigt bra.
Södertälje, Brynäs och Djurgården gör inget större väsen av sig och inte heller de andra Allsvenska klubbarna, då har jag bara brytt mig om slutspurten på värvningsfronten.

Bästa
2. Vinst mot malmoe
3. Helg
4. God och Dålig vetenskap

Sämst
1. Omoget tjafs
2. Dyra böcker

Dagens Joakim VoN Anka
Daniel Meisels

No comments: